Міжнародна діяльність Кіровоградського інституту розвитку людини Університету “Україна» у 2011-2012 навчальному році

Міжнародне співробітництво Кіровоградського інституту розвитку людини спрямоване на інтеграцію інституту в європейський та світовий освітній простір і є невід’ємною частиною його діяльності. Діяльність з цього напряму координована на розширення та поглиблення міжнародних контактів інституту, підвищення авторитету Кіровоградського інституту розвитку людини у світі, сприяння покращенню рівня кваліфікації викладачів та адміністрації шляхом координації науково-педагогічних контактів із відповідними інституціями за кордоном.

Співпраця інституту з навчальними закладами та установами інших країн ґрунтується на засадах пріоритету національних інтересів, розвитку освітнього та наукового потенціалу інституту, системного та взаємовигідного характеру співпраці, орієнтації на залучення додаткових джерел фінансування через систему грантів, укладення договорів із іноземними юридичними та фізичними особами щодо навчання студентів, підготовки наукових кадрів, проведення науково-дослідних робіт.

Сьогодні географія міжнародних зв’язків Кіровоградського інституту розвитку людини охоплює такі країни, як: Польща, Росія, Білорусь, Німеччина, Республіка Кіпр, Єгипет, Грузія, Фінляндія, Швеція, Естонія, Чехія, Швейцарія тощо. Тісною і плідною є співпраця з навчальними закладами Польщі – Люблінським державним університетом імені Марії Кюрі-Скадовської, Вроцлавською Вищою школою фізіотерапії, Вроцлавським державним університетом, Економічно-гуманістичною Академією (м. Лодзь).

У цьому напрямку здійснюється така співпраця:

  • відвідування зазначених вищих навчальних закладів у Польщі викладачами Кіровоградського інституту розвитку людини з метою збагачення педагогічним, методичним, науковим досвідом;
  • участь науково-педагогічних працівників Кіровоградського інституту розвитку людини та викладачів названих вишів у Польщі у науково-практичних конференціях;
  • написання та друк статей і тез доповідей у наукових збірниках польських вишів.

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo.pngРозширюються і поглиблюються зв’язки Кіровоградського інституту розвитку людини з вищими навчальними закладами в Росії: Санкт-Петербурзьким інститутом гуманітарної освіти, Московською академією економіки і права в особі ректора, доктора економічних наук, почесного працівника вищої професійної освіти Російської Федерації Володимира Петровича Буянова. Зокрема, наприкінці вересня Кіровоградський інститут розвитку людини відвідала делегація з Московської академії економіки і права, до складу якої входили викладач МАЕП Моісеєв Андрій Євгенович, студенти Борис Гурилев та Євген Калецький. Вони взяли участь у науково-практичних заходах, що проходили в інституті: Тижні Російського права, конференції «Освітні системи і технології в 21 столітті», круглому столі «Правові системи РФ і Республіки України», провели публічну лекцію перед слухачами в Народній школі Інституту. Ознайомившись із досвідом інституту в організації роботи Вищої народної школи, гості відзначили безперечну користь в організації подібного роду шкіл. На їхню думку, це сприяє розвитку певних сфер права і підвищеному інтересу до вищої освіти з боку осіб різних вікових категорій./Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (1).png

Делегація виступила перед студентами Інституту з двома лекціями, присвяченими актуальним проблемам теорії держави і права та Концепції розвитку громадянського законодавства РФ. Всі лекції студенти зустріли з ентузіазмом, пролунали цікаві питання.

Із 19 по 27 березня 2011 р. у Московській академії економіки і права (Росія) в рамках співпраці між Академією та Кіровоградским інститутом розвитку людини відбувся «Тиждень права та економіки Республіки Україна».

Співробітникам, викладачам, аспірантам та студентам МАЕП були запропоновані лекції та диспути з наступної тематики:/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (2).png

1. «Цивільні права малолітніх і неповнолітніх та їхня цивільно-правова відповідальність у системі українського законодавства», яку провів Станіслав Станіславович Мороз, завідувач відділом практики, старший викладач кафедри теорії та історії держави і права;

2. «Неосудність як умова призначення примусових заходів медичного характеру», проведена Андрієм Галевським, студентом ІІІ курсу спеціальності «Правознавство»;

3. «Етичні питання ведення бізнесу» – диспут, проведений Віталієм Зеленюком, студентом IV курсу спеціальності «Фінанси і кредит».

Із презентацією про діяльність Кіровоградського інституту виступила начальник відділу з науки, міжнародних зв’язків Кіровоградського інституту розвитку людини Кравченко Олена Вікторівна.

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (3).png25 березня 2011 року в Московській академії економіки і права за участю делегації Кіровоградського інституту розвитку людини відбувся студентський творчий музичний вечір, під час якого звучали російські та українські пісні у виконанні Віталія Зеленюка і Микити Алексєєва./Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (4).png

Представники делегації взяли участь у засіданні Слов’янського клубу МАЕП та відвідали творчий вечір, що проходив в Українському культурному центрі м. Москви.

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo(5).pngПід час дружнього візиту делегація Кіровоградського інституту розвитку людини мала змогу повною мірою насолодитися культурною програмою, до якої входили екскурсії визначними пам’ятками Москви та музеями Московського Кремля (Збройова палата й Алмазний фонд).

Окремо слід відзначити відвідування футбольного матчу в «Лужниках» і вистави в ЦДКЖ.

В Академії нашій делегації були представлені музей МАЕП, зал судових засідань, кабінет криміналістики тощо./Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (6).png

Студентка Кіровоградського інституту розвитку людини Університету «Україна» Христина Багірян взяла участь у Міжнародному конкурсі краси «Міс Студентського світу 2011», організованому та проведеному Московською академією економіки і права у березні 2011 року. Він проходить уже вшосте, виконуючи місію згуртування йі об’єднання різних країн, втілюючись в образах чарівних конкурсанток. У цьому році у конкурсі брали участь шість вищих навчальних закладів Росії та країн СНД, у тому числі: Російський університет дружби народів, Державний університет нафти і газу ім. І.М. Губкіна, Іванівський державний університет, Тульський державний університет, Кіровоградський інститут розвитку людини, Гродненський державний університет ім. Янки Купали./Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (7).png

Метою конкурсу стало сприяння розвитку міжвузівських зв’язків, виховання у молоді високих естетичних і етичних цінностей, розкриття творчого потенціалу, формування у молоді патріотизму і гуманістичного світогляду, розвиток почуття гордості за свій народ, а також формування сприятливого образу молодої людини у старшого покоління. Цьогорічне свято було присвячено 50-річчю від першого польоту людини в космос, тому одним із конкурсних завдань для учасниць стала демонстрація артистизму та таланту на тему «Через терни до зірок», уміння висловити художніми засобами своє ставлення до подвигу льотчиків-космонавтів, чесно і самовіддано вирішували складні завдання, поставлені перед ними.

На конкурсі було багато видатних і почесних гостей. В якості голови журі був запрошений льотчик-космонавт СРСР, двічі Герой Радянського Союзу, Герой Соціалістичної Республіки В’єтнам, Герой Республіки Монголія, генерал-майор Горбатко Віктор Васильович.

До складу компетентного журі увійшли: Президент Асоціації іноземних студентів у Російській Федерації кандидат геологічних наук, доцент Кочофа Анісет Габріель, головний спеціаліст-експерт Управління ліцензування, акредитації та нагляду в освіті Федеральної служби по нагляду у сфері освіти і науки Російської Федерації Шевяков Олег Васильович, голова Спілки молодіжних організацій Журавльов Володимир Володимирович, директор Конкурсу «Міс Гаудеамус Росії» Єлізаров Олексій.

У числі запрошених була Тамара Василівна Титова – дружина людини-легенди всіх часів і народів, героя Радянського союзу, другого космонавта планети Титова Германа Степановича. Конкурс пройшов на найвищому рівні, і цьогорічна участь студентки нашого інституту поклала початок традиції постійної участі у цьому щорічному заході.

У травні 2011 року відбулася спільна акція пошани пам’яті загиблих у Вітчизняній війні, в якій брали участь Кіровоградський інститут розвитку людини, Московська академія економіки і права (Росія), Пултуська Гуманістична Академія університет (Польща). З боку МАЕП делегацію очолював проректор з наукової роботи Зайцев О.О, у Пултуську участь у акції взяв ректор Гуманітарної академії імені А. Гейштора, професор А. Косескі. Делегація Кіровоградського інституту розвитку людини складалася з проректора з міжнародних відносин, кандидата філологічних наук Кравченко Олени Вікторівни, завідувача відділу з виховної роботи Хлань Галини Вікторівни та студентів першого курсу. Делегації вшанували пам’ять воїнів, які загинули за перемогу.

Кіровоградський інститут розвитку людини підтримує тісні зв’язки із Союзом письменників Росії, Літературним інститутом імені Максима Горького у Москві (Росія), у квітні 2011 року інститут відвідав професор Літературного інституту А.В. Чуканов, і прекрасну нагоду долучитися до літературного процесу кінця дев’ятнадцятого – початку двадцятого століття отримали не тільки студенти інституту, а також і слухачі Вищої народної школи. Пролунало багато цікавих питань, особливий інтерес слухачі публічних лекцій виявили до творчості Антона Чехова, а неоднозначність прочитання його творів викликала жваву літературну дискусію.

Кіровоградський інститут розвитку людини співпрацює з вищими навчальними закладами на пострадянському просторі. Зокрема, підписано угоди про співпрацю із Тбіліським державним університетом імені І. Джавахішвілі, налагоджуються ділові зв’язки у рамках спільного проекту про наукову співпрацю із представниками Гомельського державного університету імені Ф. Скорини (Республіка Білорусь) та Могильовським державним університетом імені А. Кульшова (Республіка Білорусь). Продовжується плідна співпраця із Мозирським державним педагогічним університетом імені І. П. Шемякіна на чолі з першим проректором, кандидатом педагогічних наук, доцентом В. С. Болбасом.

У рамках міжнародної конференції в Фінляндії, Естонії та Чехії побував студент ІІІ курсу спеціальності «Фінанси і кредит» Максим Нісаїлов. На конференції основним питанням, яке розглядалося, стали освітні технології, що сприяють неперервній освіті дорослих.

У 2009-2010 навчальному році Кіровоградський інститут розвитку людини розпочав співпрацю із швейцарською організацією Swisscontact, першим результатом якої став приїзд до інституту письменника, бізнес-консультанта, журналіста, який протягом 18 років очолював один із підрозділів Рейтерс, Маркуса Феррара. Цього року ми продовжили співпрацю з цією організацією, і її результатом стали два проекти, за умовами яких Кіровоградський інститут розвитку людини відвідали міжнародні експерти з метою надання освітніх та консультаційних послуг студентам та науково-педагогічним працівникам інституту. Першим інститут відвідав Рольф Мюллер, професор Гуманітарного університету в Цюриху, тематикою досліджень якого є міжнародні економіка, менеджмент людських ресурсів та менеджмент лідерства. Саме цій тематиці було присвячено цикл семінарів, проведених паном Мюллером для студентів спеціальностей «Фінанси і кредит», «Менеджмент організацій» і «Документознавство та інформаційна діяльність». Методика проведення семінарів визначалася інтерактивністю, роботою в малих групах, проведенням рольових ігор. Протягом тижня Рольф Мюллер працював із викладачами та адміністративними працівниками інституту, вивчаючи моделі поведінки педагога та керівника, особливості тайм-менеджменту, способи переконання. Участь у семінарах, проведених Рольфом Мюллером, не тільки дозволила поглибити знання у згаданих сферах, а й вивчити сучасну західноєвропейську модель викладання. Кожен із учасників семінарів та тренінгів отримав сертифікат, але найбільш неоціненною ми вважаємо можливість отримання досвіду співпраці з професіоналом такого рівня, орієнтації на європейський зразок моделей поведінки і спілкування, усвідомлення того, що світ не обмежується середовищем, в якому людина знаходиться, і завдання сучасного фахівця полягає передусім в успішній реалізації свого творчого та професійного потенціалу в нових умовах.

Наступною частиною проекту стала співпраця з міжнародним експертом-фахівцем із викладання англійської мови як іноземної Урсулою Мюллер. Протягом двох тижнів вона проводила заняття з англійської мови для студентів першого та другого курсів. Складно переоцінити ефективність таких занять, адже тільки від спілкування з носієм англійської мови, яка до того ж не говорить ані російською, ані українською, можна усвідомити необхідність мовних компетенцій та власний рівень володіння ними.

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (8).pngУ роботі з розвитку міжнародних зв’язків заплановано декілька поїздок за кордон. Протягом першого семестру 2010-2011 навчального року за кордоном побувала завідуюча кафедри соціально-гуманітарних дисциплін, кандидат історичних наук Михайлюк М.С. Її візит до Німеччини відбувся в рамках участі в Міжнародному науковому семінарі «Націонал-соціалістична окупаційна преса на зайнятих радянських територіях (1941-1944)». Протягом 5-8 листопада 2010 р. у Хайдельберзі (Німеччина) відбувся міжнародний семінар з питань організації та функціонування преси, що виходила на східних окупованих територіях під керівництвом нацистської окупаційної влади. Ініціатором та організатором проведення наукового форуму став Хайдельбергський університет імені Рупрехта і Карла (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg) у співпраці з Центром і Фондом «Голокост» (Москва, Росія). На семінар, що проходив у вигляді круглого столу, були запрошені 19 осіб із Німеччини, України, Білорусі і Російської Федерації – як фахівці в галузі преси і пропаганди на східних окупованих територіях, так і початківці (магістранти, докторанти), які роблять перші кроки в дослідженні цієї багатогранної і складної теми.

Український аспект функціонування окупаційної періодики, зокрема в рейхскомісаріаті «Україна» озвучила канд. іст. наук Марина Михайлюк (Кіровоград, Україна).

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (9).pngЗагалом робота наукового форуму виявилася досить ефективною з точки зору професійного обговорення існуючих проблем у вивченні окупаційної періодики на східних територіях та діяльності редакційних колегій, у питаннях функціонування нацистської і націоналістичної пропаганди тощо. Німецькі колеги чітко зрозуміли, що їхній проект знаходиться лише на початковій стадії реалізації і потребує іншого, більш глибокого і детального вивчення окупаційної преси, зокрема умов роботи редакцій окупаційних видань, методики подачі ідеологічного матеріалу та зв’язок преси з читацькою аудиторією. Матеріали конференції заплановано видати у Москві.

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (10).pngНалагоджуються зв’язки інституту й із Болгарією. Відбулася зустріч із Послом Болгарії в Україні В. Владіміровим, на якій обговорено шляхи співпраці, можливість відкриття Центру болгарської мови і культури в інституті. Уже розпочато роботу з цього питання: студенти вивчають болгарську мову на факультативі, діє гурток болгарської пісні.

/Files/images/13_Mizhnarodne_spivrobitnitstvo (11).png23-24 березня 2011 року в Санкт-Петербурзі відбулася п’ята міжнародна науково-практична конференція «Фундаментальні і прикладні проблеми геополітики, геоекономіки і міжнародних відносин», в якій узяв участь старший викладач циклової комісії господарського права і процесу О.В. Дергачов із доповіддю на пленарному засіданні на тему: «Вплив транснаціональних процесів на економіко-політичну глобалізацію світу». Участь у конференції дозволила налагодити зв’язки з науковцями у цій галузі сучасної науки.

Стратегія розвитку міжнародних зв’язків Кіровоградського інституту розвитку людини Університету «Україна» на 2012-2017 роки

1. Створення привабливого для іноземних студентів та партнерів іміджу Інституту. Систематична інформаційно-рекламна робота з метою поширення за межі України позитивних відомостей про Інститут, зокрема про його науковий та освітній потенціал.

2. Активна участь Інституту та його підрозділів у міжнародних науково-освітніх ярмарках, виставках та інших заходах з метою використання їх для популяризації Інституту, його здобутків та потенціалу.

3. Створення та періодичне оновлення привабливого для потенційних партнерів інформаційно-рекламного пакету українською і англійською мовами (у друкованому та цифровому форматах) про Інститут із висвітленням його можливостей у навчальній та науково-дослідній сферах; активне використання пакету в рекламних та інформаційних цілях.

4. Ефективне використання комунікаційних та інформативних можливостей мережі Інтернет для доведення відомостей про Інститут до міжнародних академічних і науково-дослідницьких кіл.

5. Вдосконалення та розширення інформативних ресурсів інтернет-сайту Інституту, зокрема його англомовної версії як потужного комунікаційного засобу інтегрування у міжнародний науковий та освітній простір та встановлення продуктивних стосунків із закордонними суб’єктами.

6. Покращення інформаційно-образної присутності кожної кафедри та факультету на сайті Інституту із висвітленням їхнього професійного профілю та здобутків, поданих англійською мовою.

7. Запровадження організаційних та навчальних засад відповідно до вимог Болонської декларації та таким чином створення належних умов для полегшення інтеграції Інституту у світовий академічний простір та інтенсифікації міжнародних стосунків.

8. Дослідження сучасного ринку освітніх послуг та відстеження новітніх тенденцій у міжнародному навчальному та науково-дослідному просторі для їхньої наступної адаптації відповідно умовам України та Інституту.

9. Встановлення нових та розвиток існуючих контактів із іноземними навчальними та науково-дослідницькими закладами.

10. Підвищення спроможності науково-педагогічних кадрів Інституту до плідної співпраці із закордонними партнерами шляхом покращення рівня володіння англійською мовою. Забезпечення ефективного функціонування програм англомовного вдосконалення викладачів при Інституті післядипломної освіти.

11. Забезпечення можливості навчання, стажування, обміну студентами, аспірантами та викладачами за кордоном у рамках програм ДААД, Марії Кюрі, Темпус, Еразмус-Мундус, Вишеградської стипендії, Фонду Фулбрайта тощо. Забезпечення фінансування програм, що передбачають витрати з боку Інституту.

12. Налагодження систематичної роботи з інформування студентів та викладачів про можливу участь у міжнародних освітніх та наукових програмах і проектах.

13. Забезпечення ефективної роботи Навчально-наукового центру міжнародного співробітництва Інституту як інформаційно-консультативного та координаційного інструменту для пошуку, встановлення та розвитку плідних стосунків із закордонними партнерами.

14. Створення умов для залучення до роботи у Навчально-науковому центрі міжнародного співробітництва кваліфікованих фахівців. Забезпечення центру сучасно обладнаними робочими приміщеннями, придатними для проведення інтенсивної інформативно-пошукової, організаційної роботи та перемовин із закордонними партнерами і гостями Інституту.

15. Забезпечення включення до планів роботи та звітів підрозділів Інституту відповідних сегментів, присвячених міжнародному аспекту їхньої діяльності.

16. Створення разом із Інститутською бібліотекою та відділом науково-технічної інформації системи опрацювання, реферування і систематизації інформаційних матеріалів, які надходять до Інституту від Європейської асоціації Інститутів та інших закордонних організацій. Забезпечення доведення інформації до керівництва Інституту та інших зацікавлених осіб з метою кращого засвоєння світового досвіду в галузі організації навчальної, дослідницької роботи, розвитку студентського самоврядування, встановлення ефективних взаємозв’язків із бізнесом тощо.

17. Сприяння міжнародному міжвузівському співробітництву на рівні підрозділів та ректорату Інституту шляхом здійснення аналітичної інформативно-пошукової роботи та доведення потрібної інформації до відповідних суб’єктів у стінах Інституту.

18. Налагодження систематичної роботи з інформування студентів та викладачів про можливу участь у міжнародних освітніх та наукових програмах і проектах у співпраці з факультетами та кафедрами.

19. Залучення до співпраці закордонних замовників та інвесторів; консультування та технічна допомога підрозділам Інституту в підготовці та укладанні угод, а також безпосереднє укладання угод про співробітництво із закордонними суб’єктами на навчальні та науково-дослідні проекти та програми.

20. Залучення фінансових коштів закордонних замовників та міжнародних фондів і грантів для фінансування навчальних, науково-дослідних проектів, програм та проведення відповідних заходів.

21. Систематизація інформації про законодавчі, нормативні акти України, що обумовлюють міжнародні стосунки, міжнародну діяльність підприємств та організацій України та доведення їх до виконавців.

Кiлькiсть переглядiв: 328

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.